Wat de kleur van je bedrijfswagen zegt over je persoonlijkheid

Algemeen | 2020
dinsdag 4 februari 2020 om 15:20

Ons onderbewustzijn koppelt verschillende emoties en waarden toe aan bepaalde kleuren. Voor de keuze van de kleur van je bedrijfswagen betekent dit dat je je potentiële klant onbewust al een bepaald gevoel kunt meegeven op het moment dat ze je zien rijden. Wij leggen je daarom kort uit welk gevoel welke kleur bij mensen oproept zodat je er je voordeel mee kunt doen en het je keuze voor een bepaalde kleur bedrijfswagen gemakkelijker kan maken. Overigens geldt natuurlijk voor het gebruik van kleur in je bedrijfslogo hetzelfde.

De meest gekozen kleur is wit

Wit is een kleur die enorm vaak gekozen wordt voor een bedrijfswagen. Reden hiervoor is natuurlijk dat de meeste bedrijfslogo’s goed zichtbaar en leesbaar zijn op een witte ondergrond. Naast dat wit functioneel is voor de uitstraling, staat wit ook voor puur en eenvoud. Juist hier hebben we de essentie de kleurkeuze van veel ondernemers te pakken. Puur en eenvoud horen bij optimistische en oprechte persoonlijkheid. Als je dat ook wilt uitstralen klik dan hier!

Stijl en krachtig met zwart

Zwart is natuurlijk geen echte kleur. Het staat voor dominantie en kracht en het is een kleur die in combinatie met wit een chique en elegante uitstraling heeft. Bovendien contrasteert het zwart van je bedrijfswagen heel goed met een logo in felle kleuren. Zwart is ook een duurdere kleur, het is populair maar er zijn minder beschikbaar in deze kleur. Je bent geen budgetvechter maar gaat voor kwaliteit! Daar hoort ook een ander prijskaartje bij.

Passievol rood

Rood is een kleur die aandacht trekt en staat voor leiderschap en passie. Het is een krachtige en zeker opvallende kleur voor een bedrijfswagen. Het is immers niet voor niks dat rood ook vaak wordt toegepast bij stopborden, waarschuwingslichten en door de brandweer. Rood valt altijd op dus je bent niet verlegen maar hebt durf en bent juist daadkrachtig.

Jeugdig en creatief oranje

Oranje staat voor jong en enthousiast en betaalbaar, maar ook voor vriendelijk en innovatief. Het is een kleur die veel door mensen met creatieve beroepen gebruikt wordt en een oranje bedrijfswagen heeft een hoge zichtbaarheid. Net als rood heb je voor oranje durf, maar vooral ook lef nodig. Het is geen gemakkelijke kleur voor je huisstijl, maar met wit en blauw slaag je eigenlijk altijd.

Betrouwbaar met blauw

Blauw is kalmte, succes en loyaliteit. Mensen associëren blauw vaak met betrouwbaarheid en wit op blauw is de beste combinatie voor tekst en autokleur die op afstand gelezen moet worden. Blauw is daarnaast complementair aan oranje wat betekent dat deze kleuren elkaar versterken. Hoe donkerder de blauwe kleur is hoe meer luxe het uitstraalt, nog eens extra versterkt als het metallic is. Als je weet wat je wilt maar toch niet graag op de voorgrond treed is dit jouw kleur. Ook ondernemers met een hoog gevoel voor verantwoordelijkheid kiezen vaker voor blauw. Kijk hier maar eens hoe dat overkomt.

Grijs en zilver is een slimme keuze

Grijs of zilver wordt met intelligent, solide en praktisch geassocieerd. Het is een tijdloze kleur en kan enorm goed met andere kleuren gecombineerd worden. Heb je een erg kleurrijk logo voor je bedrijf dan is een grijze bedrijfswagen zeker geen slechte of saaie keuze! Zilver vertegenwoordigd eigenlijk alle karaktereigenschappen en doet daar nog een schepje bovenop. Ook dit is een duurdere kleur vanwege de hoge vraag en de beperkte beschikbaarheid. Heb je je kleurkeuze gemaakt? In onze voorraad vind je bedrijfswagens in veel verschillende kleuren. Welke past het beste bij jou?